eco.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||
Dersin Dili | ||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||||||||
Dersin Düzeyi | - | |||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Büyüme ve Bölüşüm Dinamikleri | Pamuk, Şevket (2007), “Economic Change in Twentieth Century Turkey: Is the Glass More than Half Full?”, American University in Paris, Working Paper Series, No: 41 İsmihan, Mustafa and MetinÖzcan, Kıvılcım (2006), “The Growth Performance of the Turkish Economy: 19602004\", mimeo |
3 | Devam.. | Taymaz ve Suicmez (2005), “Turkiye'de Verimlilik, Buyume ve Kriz”, Turkiye Ekonomi Kurumu Tartisma Metni, 2005/4Boratav et. al. (2000), “Globalization, Distribution and Social Policy: Turkey, 19801998”, CEPA Working Paper Series, No: 20 |
4 | Sanayileşme | Şenses, Fikret ve Taymaz, Erol (2003), “Unutulan Bir Toplumsal Amaç: Sanayileşme Ne Oluyor, Ne Olmalı?”, ERC Working Papers in Economics, 03/01 Rodrik, Dani (2005), “Notes on Trade and Industrialization Policy, in Turkey and Elsewhere”, METU Studies in Development, Vol. 32, pp. 259274 |
5 | Sermaye Birikimi ve Yatırımlar | Somel, Cem (2003), “Estimating the Surplus in the Periphery: an Application to Turkey”, Cambridge Journal of Economics, Vol. 27:6, pp. 919933 Eres, Benan (2005), “Capital Accumulation and the Development of a Financial System: The Turkish Example”, RRPE, Vol. 37:3, 320328 |
6 | İstihdam ve İşşizlik | |
7 | MIDTERM EXAMVize Sınavı | |
8 | Informality in TurkeyEnformel Sektör | Brook, AnnieMarie and Whitehouse, Edwards (2006), “The Turkish Pension System: Further Reforms to Help Solve Informality Problem”, OECD Economics Department Working Paper, No: 29 Bulutay, Tuncer and Taştı, Recep (2002), “Informal Sector in Turkish Labor Market”, Turkish Economic Association Discussion Paper, 2004/22 |
9 | Kredi Piyasaları ve Şirket Finansmanı | Çavuşoğlu, Tarkan (2002), “Credit Transmission Mechanism in Turkey: An empirical investigation”, ERC Working Paper Series, 02/03 Ardıç, Oya Pınar and Damar, Evren (2006), “Financial Deepening and Economic Growth: Evidence from Turkey”, Boğaziçi University Economics Department Discussion Paper Series Gezici, Armağan (2006), “Investment Under Liberalization: Channels of Uncertainty and Liquidity”, mimeo Duman, Alper (2009), Asset Inequality, Relative Efficieny of Formal Credit Markets and Choice of Organizational Form İzmir University of Economics, Department of Economics Wroking Paper Series, 0908 |
10 | Özelleştirme | Yeldan, Erinç (2005), “Assessing the Privatization Experience in Turkey”, Economy Policy Institute Report SimgaMugan, Can and Yüce, Ayşe (2003), “Privatization in Emerging Markets: The case of Turkey”, Emerging Markets Finance and Trade, Vol. 39:5, pp. 83110 |
11 | Kurumsal Yönetişim ve Örütlenme Biçimleri | Yurtoğlu, Buçin (2000), “Ownership, Control and Performance of Turkish Listed Firms”, Empirica, 27, pp. 193222 Ozcan, Gul Berna and Cokgezen, Murat (2003) “The Limits to Alternative Forms of Capitalization: The case of Anatolian holding companies”, World Development, Vol. 31: 12 pp. 20612084 Duman, Alper and Efe Postalcı (2009), Corporate Governance Networks in Turkey, Izmir University of Economics, Department of Economics, Working Paper Series, 0904 |
12 | Krizler | Ekinci, Nazım and Ertürk, Korkut (2004), “Turkish Currency Crisis 20001 Revisited”, CEPA Working Paper Series, 200401 Akyüz, Yılmaz and Boratav, Korkut (2003), “The Making of the Turkish Financial Crisis”, World Development, Vol. 31:9, pp. 1549 1566 |
13 | Avrupa Birliği, Sermaye Akımları, Doğrudan Yabancı Yatırımlar | Onaran, Ozlem (2006), “Speculation ledgrowth and fragility in Turkey: Does EU make a difference or can it happen again?”, University of Vienna Working Paper Series, No: 93 Taymaz Erol and Ozler, Sule (2004), “Labor Market Policies and EU Accession: Problems and Prospects for Turkey”, ERC Working Paper Series, 04/05 |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ziya Öniş and Fikret Şenses (eds), Turkey and the Global Economy: The New Phase of NeoLiberal Restructuring and Integration in the PostCrisis Era, Routledge, Oxford and New York, September, 2009. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yukarıda istelen çeşitli makale ve kitap bölümleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 18 | |
Final Sınavı | 1 | 24 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak. | X | ||||
2 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak. | X | ||||
3 | Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak. | X | ||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak. | X | ||||
5 | Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek. | |||||
6 | Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek. | X | ||||
7 | Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak. | X | ||||
8 | Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak. | |||||
9 | Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
11 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | |||||
12 | Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest